03-9462911ecogym10@gmail.com

נסו את ההליכה הנורדית כדי להיכנס לכושר בשנת 2019

הליכה נורדית היא אחת הפעילויות לשמירת הכושר הגדלה במהירות בעולם  – ללמוד יותר, למצוא קבוצה ולחוות חוויה מיוחדת של פעילות גופנית !

לא רק שההליכה הנורדית טובה בשבילך, זה גם כיף, לגלות בה יתרונות בריאותיים רבים  !
הליכה נורדית יכולה להשתנות מהליכה מתונה ועד לאימון לב – ריאה מאתגר, פיתוח כוח בידיים ופלג גוף עליון בכלל  והרגליים. כאשר הולכים בסגנון יעיל ומשקיעים מאמץ, ניתן אפילו לשרוף בסביבות 40% יותר קלוריות מאשר בהליכה רגילה.
היא כוללת את כל הגוף, לא רק את הרגליים, כך שאף קבוצת שרירים אחת לא סובלת ממאמץ יתר over-worked. חובבים נלהבים אומרים שהיא משתמשת ב -90% משרירי השלד בגוף, בהשוואה לשחייה (35%) או ריצה (70%).

מתחילים

הציוד היחיד הנדרש הוא זוג מוטות שניתנים להארכה וקיצור עם כפפה ייעודית שמחוברת לידית.
יש להם מגף גומי קטן, שמולבש על הקצה החד של המוט. מיועד להליכה על מדרכות או משטחים קשים, המגף מפחית רעש, וגם מתאים על הדשא או משטחים רכים.
השלב הראשון המיומנות של הליכה בקו ישר, גורר את המקלות בדיוק כפי שאתה צועד בהנפת ידיים קדימה ואחורה. סגנון זה יוצר יציבה טובה ויותר איזון, ומעודד את הצועד להסתכל לפנים , לא לרצפה.
כעת אתה מוכן להתחיל הליכה נורדית הוא זוג המקלות !

היסטוריה קצרה של הליכה נורדית

הליכה נורדית החלה בפינלנד, כאשר גולשי קרוס קאנטרי סקי הבינו שהם יכולים להתאים את אימוני הקיץ שלהם גם לסביבה ללא שלג. הסגנון צעידה, נמרצת והפעלה נמרצת של פלג הגוף העליון ואת הזרועות באמצעות המקלות.
הטכניקה התפשטה עד מהרה באירופה ובצפון אמריקה, אירופה. היתרונות הם מוחשיים: כושר מוגבר באמצעות פעילות גופנית מתונה יחסית, פשטות התפעול של המקלות והחשוב מאד: ההיבט החברתי.

מה הם היתרונות של הליכה נורדית?
Nordic Walking UK מבריטניה טוענת כי היא הפעילות שגדלה הכי מהר והרבה בעולם, עם יותר מעשרה מיליון משתתפים ברחבי העולם.
זה יכול להיות מהנה בכל הגילאים ורמות כושר.
מאחר ופלג גוף עליון נושא יותר מהעומס, יש הפחתה בעומס על הברכיים ועוד מפרקים בפלג הגוף התחתון, אשר הפך את הפעילות העממית לחביבה יותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת .
בין שאר השבחים על הליכה נורדית ישנו פוטנציאל לחזק את העצמות, להאט את ההשפעות של אוסטאופורוזיס, להפחית את המתח בצוואר ובכתף להקל על הסימפטומים של העומס.
ההליכה מסייעת בהתמודדות עם תופעות הלחץ המנטלי, דיכאון ובעיות נפשיות אחרות.

כדי למצוא מדריך מוסמך הליכה נורדית לידך, צור קשר עם אקוג'ים – הליכת כושר נורדית 058-4789922, 03-9462911